دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای

این بسته شامل سوالات تمامی نیم سال ها به صورت تفکیک شده می باشد.

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای هیچ برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای ای وجود ندارد.  برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای فرآیندی است از ارتباط رفت و برگشت به منظور دستیابی به یک تصمیم مشترک.  برقراری ارتباط هرگز کار آسانی نیست، حتی بین افرادی که پیشینه عظیمی از ارزش ها و تجربیات مشترک دارند.  زوج هایی که سی سال با یکدیگر زندگی کرده اند، هنوز هر روز دچار سوءتفاهم می شوند.  بنابراین، تعجب آور نیست که بین افرادی که یکدیگر را به خوبی نمی شناسند و ممکن است نسبت به یکدیگر احساس خصومت و بدگمانی کنند، ارتباط ضعیفی پیدا کنیم.  هرچه می گویید، باید انتظار داشته باشید که برنامه ریزی مقابل تقریباً همیشه چیزی متفاوت بشنود.  سه فنی و حرفه ای بزرگ در ارتباط وجود دارد.  اولاً، ممکن است برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کنندگان با یکدیگر صحبت نکنند، یا حداقل به گونه ای نباشند که قابل درک باشند.  غالباً هر یک از برنامه ریزیین از برنامه ریزی دیگر تسلیم شده و دیگر سعی در برقراری ارتباط جدی با آن ندارد.  در عوض آنها صرفاً برای تحت تأثیر قرار دادن اشخاص ثالث یا حوزه انتخابیه خود صحبت می کنند.  آنها به جای تلاش برای رقصیدن با شریک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کننده خود برای رسیدن به یک نتیجه قابل قبول، دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای می کنند او را زمین بزنند.  آنها به جای اینکه بخواهند شریک زندگی خود را در یک گام سازنده تر صحبت کنند، سعی می کنند تماشاگران را به سمت گرفتن برنامه ریزی ترغیب کنند.  اگر هر یک از برنامه ریزیین در گالری بازی کنند، ارتباط مؤثر بین برنامه ریزیین کاملاً غیرممکن است.

حتی اگر مستقیم و واضح با آنها صحبت کنید، ممکن است صدای شما را نشنوند.  این دومین فنی و حرفه ای در ارتباط است.  توجه داشته باشید که چقدر مردم به نظر می رسد به اندازه کافی به آنچه شما می گویید توجه نمی کنند.  احتمالاً اغلب اوقات، شما نمی توانید آنچه را که آنها گفته اند تکرار کنید.  در یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای، ممکن است آنقدر مشغول فکر کردن در مورد اینکه بعداً چه می‌خواهید بگویید، چگونه به آخرین نکته پاسخ می‌دهیدیا چگونه بحث بعدی خود را طرح می‌کنید، فکر می‌کنید که فراموش کنید به حرف برنامه ریزی مقابل گوش دهید. 

نمونه سوال برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای

الان می گویدیا ممکن است با دقت بیشتری به صدای حوزه انتخابیه خود گوش دهید تا به برنامه ریزی دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای.  به هر حال، رای دهندگان شما کسانی هستند که باید نتایج برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای را به آنها پاسخ دهید.  آنها کسانی هستند که شما سعی می کنید راضی کنید.  جای تعجب نیست که بخواهید به آنها توجه دقیق داشته باشید.  اما اگر حرف های برنامه ریزی مقابل را نمی شنوید، ارتباطی وجود ندارد.  سومین فنی و حرفه ای ارتباطی سوء تفاهم است.  آنچه یکی می گوید، ممکن است دیگری اشتباه تعبیر کند.  حتی زمانی که برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کنندگان در یک اتاق هستند، ارتباط از یکی به دیگری می تواند مانند ارسال سیگنال های دود در یک باد شدید به نظر برسد.  در جایی که برنامه ریزیین به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، احتمال سوء تعبیر بیشتر می‌شود.  به عنوان مثال، در زبان فارسی، کلمه «سازش» ظاهراً فاقد معنای مثبتی است که در انگلیسی «راه حلی میان راهی که هر دو برنامه ریزی می توانند با آن زندگی کنند» دارد، اما فقط معنای منفی دارد مانند «صداقت ما به خطر افتاد».  به همین ترتیب، کلمه «میانجی» در فارسی به معنای «مدخله» است، کسی که ناخوانده در حال بار زدن است.  در اوایل سال 1980، والدهایم، دبیر کل سازمان ملل متحد، برای آزادی گروگان‌های آمریکایی به ایران پرواز کرد.  زمانی که رادیو و تلویزیون ملی ایران دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای را که بنا به گزارش ها در بدو ورود به تهران به زبان فارسی پخش کرد: «من به عنوان یک میانجی آمده ام تا مصالحه کنم»، تلاش های او به طور جدی به عقب افتاد.

در فاصله یک ساعت از پخش، ماشین او توسط ایرانیان خشمگین سنگسار شد.  در مورد این سه فنی و حرفه ای ارتباطی چه می توان کرد؟  فعالانه گوش دهید و آنچه را که گفته می شود تصدیق کنید.  نیاز به گوش دادن بدیهی است، اما خوب گوش دادن دشوار است، به ویژه تحت فشار یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای مداوم.  گوش دادن به شما این امکان را می دهد که درک آنها را درک کنید، احساسات آنها را احساس کنید و آنچه را که می خواهند بگویند دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای.  گوش دادن فعال نه تنها آنچه را که می شنوید، بلکه آنچه را که می گویند نیز بهبود می بخشد.  اگر توجه کنید و گهگاهی صحبت را قطع کنید و بگویید: "آیا من درست متوجه شدم که می گویید ...؟"  برنامه ریزی مقابل متوجه خواهد شد که آنها فقط زمان را نمی کشند، نه فقط یک روال را پشت سر می گذارند.  آنها همچنین از شنیده شدن و درک شدن احساس رضایت خواهند کرد.  گفته شده که ارزان ترین امتیازی که می توانید به برنامه ریزی مقابل بدهید این است که به آنها اطلاع دهید که شنیده شده اند.  تکنیک های استاندارد گوش دادن خوب عبارتند از: توجه دقیق به آنچه گفته می شود، از برنامه ریزی مقابل بخواهیم دقیقاً منظور خود را با دقت و واضح بیان کند و در صورت وجود هرگونه ابهام یا عدم اطمینان، درخواست تکرار شود.  وظیفه خود را در حین گوش دادن قرار دهید که پاسخی را بیان نکنید، بلکه آنها را همانطور که خودشان می بینند درک کنید.  ادراکات، نیازها و محدودیت هایشان را در نظر بگیرید.  خیلی ها این را تاکتیک خوبی می دانند که به پرونده برنامه ریزی مقابل توجه زیادی نکنند و به هیچ گونه مشروعیتی در دیدگاه خود اعتراف نکنند.  یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کننده خوب برعکس عمل می کند.  اگر آنچه را که آنها می گویند را تصدیق نکنید و نشان دهید که آنها را درک می کنید، ممکن است باور کنند که آنها را نشنیده اید.  دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای سعی می کنید دیدگاه متفاوتی را توضیح دهید،تصور می کنند که شما هنوز منظور آنها را درک نکرده اید.  آنها با خود خواهند گفت: "من نظرم را به او گفتم، اما او اکنون چیز دیگری می گوید، بنابراین او باید آن را درک نکرده باشد."  سپس به جای گوش دادن به حرف شما، به این فکر می کنند که چگونه استدلال خود را به روشی جدید بیان کنند تا شاید این بار شما آن را درک کنید.  پس نشان دهید که آنها را درک می کنید.  "بگذار ببینم آنچه را که به من می گویی، دنبال می کنم یا نه. از نظر شما وضعیت به این صورت است..."

همانطور که آنچه را که آنها گفته‌اند تکرار می‌کنید، آن را از دیدگاه آنها مثبت بیان کنید و قدرت ادعای آنها را روشن کنید.  ممکن است بگویید، "تو یک مورد قوی داری. بگذار ببینم می توانم آن را توضیح دهم یا نه. این روش به من دست می دهد..." درک، موافقت نیست.  فرد می تواند در عین حال کاملاً درک کند و با آنچه برنامه ریزی مقابل می گوید کاملاً دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای باشد.  اما تا زمانی که نتوانید آنها را متقاعد کنید که درک می کنید که آنها چگونه آن را می بینند، ممکن است نتوانید دیدگاه خود را برای آنها توضیح دهید.  پس از اینکه مورد آنها را مطرح کردید، سپس با فنی و حرفه ایاتی که در پیشنهاد آنها پیدا کردید، بازگردید.  اگر بتوانید بهتر از آنچه آنها می‌توانند ادعای آنها را مطرح کنید، و سپس آن را رد کنید، شانس شروع گفت‌وگوی سازنده در مورد شایستگی‌ها را به حداکثر می‌رسانید و این احتمال را به حداقل می‌رسانید که باور کنند شما آنها را اشتباه متوجه شده‌اید.  حرف بزن تا بفهمی  با برنامه ریزی مقابل صحبت کن  گاهی اوقات به راحتی می توان فراموش کرد که برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای یک بحث نیست.  محاکمه هم نیست.  شما سعی نمی کنید شخص ثالثی را متقاعد کنید.  شخصی که می خواهید متقاعد کنید با شما پشت میز مینشیند.  اگر قرار باشد یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای با یک روند قانونی مقایسه شود، وضعیت شبیه به وضعیت دو قاضی است که در تلاش برای رسیدن به توافق در مورد چگونگی تصمیم گیری در مورد یک پرونده هستند.  سعی کنید خود را در این نقش قرار دهید و با شماره مقابل خود به عنوان قاضی همکار رفتار کنید که می خواهید با او نظر مشترکی داشته باشید.  در این دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای ، به وضوح متقاعد کننده نیست که برنامه ریزی مقابل را برای فنی و حرفه ای سرزنش کنید، درگیر نامزدی کنید،یا صدای خود را بلند کنید.  برعکس، این کمک خواهد کرد که صریحاً تشخیص دهند که وضعیت را متفاوت می بینند و سعی کنند به عنوان افرادی با فنی و حرفه ای مشترک پیش بروند.  برای کاهش تأثیر مسلط و حواس پرتی که ممکن است مطبوعات، مخاطبان خانگی و اشخاص ثالث داشته باشند، ایجاد ابزارهای خصوصی و محرمانه برای برقراری ارتباط با برنامه ریزی مقابل مفید است.  همچنین می توانید با محدود کردن اندازه جلسه گروه، ارتباط را بهبود ببخشید.  به عنوان مثال، در مذاکرات مربوط به شهر تریست در سال 1954، پیشرفت کمی در مذاکرات بینیوگسلاوی، بریتانیا و ایالات متحده حاصل شد تا اینکه سه برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کننده اصلی هیئت های بزرگ خود را رها کردند و به تنهایی و غیررسمی در یک خانه خصوصی شروع به ملاقات کردند.  می توان یک مورد خوب برای تغییر شعار جذاب وودرو ویلسون " دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای های باز به طور آشکار" به "پیمان های باز که به طور خصوصی وارد شد" ایجاد کرد.  مهم نیست که چند نفر در یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای شرکت می کنند، تصمیمات مهم معمولا زمانی گرفته می شود که بیش از دو نفر در اتاق حضور نداشته باشند.

در مورد خودتان صحبت کنید، نه در مورد آنها.  در بسیاری از مذاکرات، هر یک از برنامه ریزیین انگیزه ها و مقاصد برنامه ریزی مقابل را به طور مفصل توضیح داده و محکوم می کنند.  با این حال، قانع‌کننده‌تر است که یک فنی و حرفه ای را بر حسب تأثیر آن بر شما توصیف کنیم تا اینکه آنها چه کاری انجام داده‌اند یا چرا: «احساس می‌کنم ناامید شده‌ام» به جای «تو حرفت را شکستی».  "ما احساس تبعیض می کنیم" به جای "تو یک نژادپرست".  اگر در مورد آنها اظهاراتی بکنید که آنها معتقدند نادرست است، شما را نادیده می گیرندیا عصبانی می شوند.  آنها بر نگرانی شما تمرکز نخواهند کرد.  اما به چالش کشیدن بیانیه ای در مورد احساس شما دشوار است.  شما همان اطلاعات را بدون برانگیختن واکنش تدافعی منتقل می‌کنید که مانع از دریافت آن‌ها می‌شود. برای هدف صحبت کنید.  گاهی فنی و حرفه ای ارتباط خیلی کم نیست، بلکه زیاد است.  وقتی عصبانیت و درک نادرست زیاد است، بهتر است برخی از افکار ناگفته باقی بمانند.  در مواقع دیگر، افشای کامل میزان انعطاف‌پذیری شما ممکن است رسیدن به توافق را دشوارتر کند تا آسان‌تر.  اگر به من اطلاع دهید که حاضرید خانه‌ای را به قیمت 80000 دلار بفروشید، بعد از اینکه من گفتم حاضرم تا 90000 دلار بپردازم، ممکن است برای انعقاد معامله با فنی و حرفه ای بیشتری مواجه شویم تا اینکه شما فقط سکوت کرده باشید.  اخلاقیات این است: قبل از دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای بیانیه مهم، بدانید که می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنیدیا بفهمید، و بدانید که این اطلاعات چه هدفی را دنبال می کند.

نمونه سوال درس برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای

پیشگیری بهترین کار را دارد.  تکنیک هایی که برای مقابله با فنی و حرفه ایات ادراک، احساسات و ارتباطات توضیح داده شد معمولاً به خوبی کار می کنند.  با این حال، بهترین زمان برای رسیدگی به فنی و حرفه ایات مردم قبل از تبدیل شدن به فنی و حرفه ایات مردم است.  این به معنای ایجادیک رابطه شخصی و سازمانی با برنامه ریزی مقابل است که می تواند افراد هر برنامه ریزی را در برابر ضربه های برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای حفظ کند.  همچنین به معنای ساختار بازی برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای به گونه‌ای است که فنی و حرفه ای اساسی را از رابطه جدا می‌کند و نفس افراد را از درگیر شدن در بحث‌های اساسی محافظت می‌کند.  یک رابطه کاری ایجاد کنید.  شناخت شخص برنامه ریزی مقابل واقعا کمک می کند.  نسبت دادن مقاصد شیطانی به یک دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای ناشناخته به نام «برنامه ریزی دیگر» بسیار آسانتر از شخصی است که شخصاً می شناسید.  برخورد با یک همکلاسی،یک همکار، یک دوست یا حتی دوست یک دوست کاملاً متفاوت از برخورد با یک غریبه است.  هر چه سریعتر بتوانیدیک غریبه را به فردی که می شناسید تبدیل کنید، برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای آسان تر خواهد شد.  شما در درک اینکه آنها از کجا آمده اند فنی و حرفه ای کمتری دارید.  شما پایه ای از اعتماد دارید که در یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای دشوار می توانید بر آن بنا کنید.  روال های ارتباطی روان و آشنا دارید.  از بین بردن تنش با یک شوخییایک شوخی غیررسمی راحت تر است.  زمان ایجاد چنین رابطه ای قبل از شروع برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای است.  آنها را بشناسید و در مورد علاقه و ناپسندی آنها اطلاعاتی کسب کنید.  راه هایی برای ملاقات غیررسمی با آنها پیدا کنید.  سعی کنید قبل از شروع برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای زودتر به گفتگو برسید و بعد از پایان آن درنگ کنید.  تکنیک مورد علاقه بنجامین فرانکلین این بود که از دشمن بپرسد آیا می تواند کتاب خاصی را قرض بگیرد.  این امر باعث تملق فرد می شود و به او احساس راحتی می کند که بداند فرانکلین به او لطفی بدهکار است.  با فنی و حرفه ای روبرو شوید نه با مردم.  اگر برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای‌کنندگان خود را به‌عنوان رقیب در رویارویی رودرروی دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای ببینند، جدا کردن رابطه‌شان از فنی و حرفه ای اساسی دشوار است.  در این زمینه، به نظر می رسد هر چیزی که یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کننده در مورد فنی و حرفه ای می گوید شخصاً متوجه برنامه ریزی دیگر است و به این ترتیب دریافت می شود.  هر یک از برنامه ریزیین تمایل دارند که حالت تدافعی و واکنشی داشته باشند و آموزش مشروع برنامه ریزی مقابل را به کلی نادیده بگیرند.  یک راه مؤثرتر برای اینکه برنامه ریزیین خود را به عنوان شریکی در جست و جوی سرسخت و کنار هم برای رسیدن به توافقی منصفانه و سودمند برای هر یک از آنها تصور کنند.

مانند دو ملوان غرق شده در یک قایق نجات در دریا که بر سر جیره و آذوقه محدود با هم نزاع می کنند، برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کنندگان ممکن است با دیدنیکدیگر به عنوان دشمن شروع کنند.  هر کدام ممکن است دیگری را به عنوان یک مانع در نظر بگیرند.  اما برای زنده ماندن، آن دو ملوان می خواهند فنی و حرفه ایات عینی را از مردم جدا کنند.  دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای می خواهند نیازهای هر یک از آنها را شناسایی کنند، چه به سایه، دارو، آب یا غذا.  آنها می خواهند جلوتر رفته و برآورده شدن این نیازها را به عنوان یک فنی و حرفه ای مشترک در کنار سایر فنی و حرفه ایات مشترک مانند نگهبانی، گرفتن آب باران و رساندن قایق نجات به ساحل در نظر بگیرند.  ملوانان که خود را درگیر تلاش‌های جانبی برای حل یک فنی و حرفه ای متقابل می‌دانند، بهتر می‌توانند آموزش متضاد خود را آشتی دهند و همچنین آموزش مشترک خود را پیش ببرند.  به طور مشابه با دو برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کننده.  هر چقدر هم که روابط شخصی دشواری بین ما وجود داشته باشد، من و شما زمانی بهتر می‌توانیم به یک آشتی دوستانه بین علایق مختلف خود برسیم که آن وظیفه را به عنوان یک فنی و حرفه ای مشترک بپذیریم و مشترکاً با آن روبرو شویم.  برای اینکه به برنامه ریزی مقابل کمک کنید از جهت گیری چهره به چهره به برنامه ریزی مقابل تغییر کند، ممکن است موضوع را به صراحت با آنها در میان بگذارید.  "ببینید، ما هر دو وکیل هستیم [دیپلمات، تاجر، خانواده، و غیره]. مگر اینکه ما سعی کنیم آموزش شما را برآورده کنیم، به سختی به توافقی برسیم که من را راضی کند، و بالعکس. بیایید با هم به این فنی و حرفه ای نگاه کنیم.  چگونه آموزش جمعی خود را ارضا کنیم."  از برنامه ریزی دیگر، می‌توانید برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای را به‌عنوان یک دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای کنار هم تلقی کنید و با اقدامات خود، پیوستن آن‌ها به آن را مطلوب کنید. این کمک می‌کند که به معنای واقعی کلمه در یک سمت میز بنشینید و جلوی خود داشته باشید.  قرارداد، نقشه، کاغذ خالییا هر چیز دیگری که فنی و حرفه ای را نشان می دهد.  اگر مبنایی برای اعتماد متقابل ایجاد کرده اید، خیلی بهتر است.  اما رابطه شما هر چقدر هم که مخاطره آمیز باشد، سعی کنید برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای را به عنوان یک فعالیت جانبی ساختار دهید که در آن شما دو نفر - با علایق و ادراکات متفاوت و درگیری عاطفی تان - به طور مشترک با یک وظیفه مشترک روبرو می شوید.

جدا کردن مردم از فنی و حرفه ای کاری نیست که بتوانیدیک بار انجام دهید و فراموشش کنید.  باید به کار کردن ادامه بدی  رویکرد اساسی این است که با مردم به عنوان یک انسان و با فنی و حرفه ای در شایستگی آن برخورد کنیم.  نحوه انجام دومی موضوع سه فصل بعدی است.

3 بر علایق تمرکز کنید نه موقعیت ها

داستان دعوای دو مرد در یک کتابخانه را در نظر بگیرید.  یکی می خواهد پنجره باز شود و دیگری می خواهد بسته شود.  آنها در مورد اینکه چقدر باید آن را باز بگذارند، این برنامه ریزی و آن برنامه ریزی بحث می کنند: یک شکاف، در نیمه راه، سه چهارم راه.  هیچ راه حلی هر دو را راضی نمی کند.  کتابدار را وارد کنید  او از یکی می پرسد که چرا می خواهد پنجره باز شود: "برای هوای تازه."  او از دیگری می پرسد که چرا می خواهد بسته شود: "برای جلوگیری از پیش نویس."  پس از یک دقیقه فکر کردن، او پنجره ای را در اتاق مجاور باز می کند و هوای تازه را بدون پیش نویس وارد می کند.  براییک راه حل عاقلانه، آموزش، نه مواضع را آشتی دهید. این داستان نمونه ای از بسیاری از مذاکرات است.  از آنجایی که به نظر می رسد فنی و حرفه ای برنامه ریزیین تضاد مواضع است و از آنجایی که هدف آنها توافق بر سر یک موضع است، طبیعتاً تمایل دارند درباره مواضع فکر و صحبت کنند - و در این فرآیند اغلب به بن بست می رسند.  کتابدار اگر فقط روی موقعیت هایاعلام شده دو مرد یعنی باز یا بسته بودن پنجره تمرکز می دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای ، نمی توانست راه حلی را ابداع کند.  در عوض، او به آموزش اساسی آنها یعنی هوای تازه و بدون پیش نویس نگاه می کرد.  این تفاوت بین موقعیت ها و علایق بسیار مهم است.  علایق فنی و حرفه ای را مشخص می کند.  فنی و حرفه ای اساسی در یک برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای در مواضع متضاد نیست، بلکه در تضاد بین نیازها، خواسته‌ها، نگرانی‌ها و ترس‌های هر برنامه ریزی است.  ممکن است برنامه ریزیین بگویند:

من در تلاشم تا او را وادار کنم که جلوی توسعه املاک و مستغلات را بگیرد."  یا "ما مخالفیم. او 100000 دلار برای خانه می خواهد. من یک پنی بیشتر از 95000 دلار نمی پردازم."  اما در سطح اساسی تر، فنی و حرفه ای این است: "او به پول نقد نیاز دارد، من آرامش و سکوت می خواهم."  یا "او حداقل به 100000 دلار نیاز دارد تا با همسر سابقش تسویه حساب کند. من به خانواده ام گفتم که بیش از 95000 دلار برای خانه پرداخت نمی کنم."  این گونه خواسته ها و دغدغه ها، علایق هستند.  علایق به مردم انگیزه می دهد.  آنها متحرکان خاموش پشت سرگشته مواضع هستند.  موقعیت شما چیزی است که شما در مورد آن تصمیم گرفته اید.  علایق شما همان چیزی است که باعث شده شما چنین تصمیمی بگیرید.  پیمان صلح مصر و اسرائیل که در سال 1978 در کمپ دیوید مسدود شد، سودمندی نگاه کردن به پشت مواضع را نشان می دهد.  اسرائیل از زمان جنگ شش روزه 1967 شبه جزیره سینا مصر را اشغال کرده بود. زمانی که مصر و اسرائیل در سال 1978 برای برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای برای صلح با هم نشستند، مواضع آنها ناسازگار بود.  اسرائیل بر حفظ برخی از سینا اصرار داشت.  از سوی دیگر، مصر اصرار دانلود نمونه سوالات برنامه ریزی آموزش فنی - حرفه ای که هر اینچ از سینا به حاکمیت مصر بازگردانده شود.  بارها و بارها، مردم نقشه هایی می کشیدند که خطوط مرزی احتمالی را نشان می دهد که سینا را بین مصر و اسرائیل تقسیم می کند.  سازش در این راه برای مصر کاملا غیرقابل قبول بود.  بازگشت به وضعیتی که در سال 1967 بود به همان اندازه برای اسرائیل غیرقابل قبول بود.  نگاه به آموزش آنها به جای مواضع آنها باعث شد تا راه حلی ارائه شود.  آموزش اسرائیل در امنیت است.  آنها نمی‌خواستند تانک‌های مصری در مرزهایشان آماده باشند تا در هر زمان از آن عبور کنند.  آموزش مصر در حاکمیت بود.  سینا از زمان فراعنه بخشی از مصر بود.  مصر پس از قرن‌ها تسلط یونانی‌ها، رومی‌ها، ترک‌ها، فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها اخیراً حاکمیت کامل خود را به دست آورده بود و قرار نبود سرزمینی را به یک فاتح خارجی دیگر واگذار کند.